Blog

Kako Google sitelinkovi poboljšavaju vaš SEO

Sitelinkovi su moćno sredstvo pomoću kojega možete zagospodariti SERP-om, povećati povjerenje posjetitelja i ciljano usmjeriti promet do određenih lokacija na vašoj web stranici. No što ukoliko nemate sitelinkove? Kako do njih? Ovaj članak nudi niz koraka koji će vas dovesti do odgovora.

Prije svega, potrebno je objasniti što su zapravo sitelinkovi i zašto su važni. Naime, ovi su „dodatni“ linkovi ili veze 53do web lokacija dio prikaza rezultata pretrage koja osim glavne lokacije neke web stranice donosi i nekoliko unutarnjih poveznica koje se nalaze ispod glavnog ulaza, raspoređene u dva stupca.

Što su to sitelinkovi i zašto su važni?

Sitelinkovi se prikazuju jedino kod upita vezanih uz neki brend ili konkretnu stranicu. Primjerice, upišemo li pojam „1klik“, vjerojatno pokušavamo doći do stranice www.1klik.hr, a budući da Google to algoritamski predviđa, dobivamo ne samo izlistanje glavne lokacije na web stranici, nego i nekoliko dodatnih opcija koje usmjeruju korisnike unutar same stranice. Kad je u pitanju pretraživanje vezano uz brendove, Google će uglavnom, uz sitelinkove, prikazati i tzv. knowledge graph.

Rezultati pretraga vezanih uz pojmove nekih od najvećih svjetski brendova (npr. „coca cola“) neće nas dovesti do sitelinkova. Takvi slučajevi najvjerojatnije su posljedica činjenice da se u pozadini „coca cola“ upita ne krije nužno potreba za pronalaskom web stranice kompanije, već vijesti, lokacija ili drugih informacija vezanih uz brend. Sitelinkovi su tu nepotrebni, a knowledge graph rezultati u takvim slučajevima donose relevantne rezultate – karte, slike, vijesti i sl. Upiti vezani uz brendove koji su fizički smješteni na određenim lokacijama (npr. trgovine) daju rezultate koji se odlikuju kombinacijom sitelinkova i knowledge graph rezultata.

Važnost sitelinkova Google pojašnjava time što su osmišljeni kako bi olakšali korisnicima pregled web stranica, uštedjeli njihovo vrijeme i omogućili im brz dolazak do željene informacije. Drugim riječima, sitelinkovi daju korisnicima najbolje rezultate u najkraćem roku. Google prikazuje sitelinkove kao dio rezultata pretrage samo onda kad smatra da će korisnici od njih imati koristi. Ako struktura web stranice ne dopušta algoritmima pronalazak dobre dodatne poveznice ili ukoliko te dodatne poveznice ne bi bile relevantne za korisnikov upit, neće se prikazati.

Sitelinkovi poboljšavaju web stranice na nekoliko načina: uspostavljaju ugled brenda, povećavaju povjerenje posjetitelja, pokrivaju više SERP prostora, povećavaju CTR, jačaju unutarnje web lokacije. Ove dodatne linkove ne možemo kreirati uz pomoć obrasca ili kodiranjem, a evo i zašto:

• sitelinkovi su automatizirani, ne možemo znati koji će linkovi biti istaknuti ni kada, no možemo naznačiti da je postojeći sitelink nepotreban te ga premjestiti;

• nastanak sitelinkova jednostavno je rezultat slijeđenja standardnih industrijskih praksi kreiranja i razvoja web stranica.

U nastavku su objašnjeni osnovni koraci procesa koji vas može dovesti do sitelinkova.

1. Koristite jedinstveno ime brenda

U suštini, sitelinkovi ovise o vašem imenovanju posla ili web stranice. Kako bi se vaša stranica mogla dobro pozicionirati pri konkretnim pretragama, po nečemu se mora razlikovati od uobičajenih pojmova i upita. U rijetkim će slučajevima po ničemu specifično ime brenda zauzeti mjesto na prvoj stranici rezultata pretrage, kao npr. Apple. Temeljen na korisničkim namjerama i ponašanju, Google zna da većina upita koji sadrže riječ „apple“ zapravo traži kompaniju Apple, no ukoliko vam se stranica zove „Trgovina hardverima“ ili „Trgovina sladoledima“, sasvim se sigurno nećete dobro pozicionirati među rezultatima pretrage, osim ako je riječ o lokaliziranom pretraživanju.

2. Neka vam stranica bude jasno strukturirana

Jasno strukturirane stranice jednostavnije su za pregled i imaju puno veće šanse za sitelinkove. Pri razvoju navigacije na stranici trebali biste voditi računa o tome da sve ima logičan redoslijed, te imati na umu da je navigacijski izbornik bitan za strukturu vaše stranice. Google to ovako objašnjava: budući da sve stranice imaju svoju početnu lokaciju, koja je obično najposjećenija, posjetiteljima treba kreacijom dobrog izbornika što više olakšati navigaciju s početne na ostale lokacije vaše web stranice. Dobar izbornik trebao bi isticati bitne dijelove stranice, jasno dati do znanja gdje vodi posjetitelja te slijediti logičnu strukturu, a može ga se smjestiti na vrh stranice ili sa strane.

3. Kreirajte sitemap.xml

Kako bi poboljšali posjećenost svoje web stranice, kreirajte sitemapu. Ne samo da ćete posjetiteljima olakšati pregled nego ćete i pomoći Googleu povećati pokrivenost vaše web stranice. Izgradite li sitemap.xml na ispravan i sveobuhvatan način, povećat ćete vjerojatnost i brojnost sitelinkova.

4. Kreirajte koristan, relevantan i informacijama bogat sadržaj

Sve ovisi o sadržaju. Cilj Googleovih sitelinkova je pružiti korisnicima najrelevantniju informaciju, a ona može proizaći jedino iz dobrog sadržaja. Ponekad početne stranice imaju poprilično oskudan sadržaj i to nije dobro jer isticanjem veće količine kvalitetnog sadržaja na ovim stranicama možemo unaprijediti SEO na mnogo načina.

5. Koristite tekstualne linkove

Kako će algoritam znati koje stranice prikazati kao sitelinkove? Čini se da dosta toga ovisi o internim linkovima. Kada je riječ o navigaciji, treba uvijek davati prednost tekstualnim nad slikovnim linkovima koji nikako nisu dobar način. No trebali bi koristiti i interne linkove kroz sadržaj web stranice, dakle ne izostavljati anchor text.

6. Vodite računa o ispravnosti naslova

Naslovi su najvažnija SEO sastavnica i Google pri pružanju sitelink informacija ovisi upravo o njima. Treba zapamtiti jednostavnu stvar – naslovi na određeni način trebaju biti i sam opis stranice. Pročitajte naš drugi tekst na temu kako napisati dobar SEO naslov.

7. Ostvarite promet i budite strpljivi

U jednom Googleovom videu Matt Cutts objašnjava važnost strpljenja, pojašnjavajući kako Googleov algoritam nagrađuje sitelinkovima onda kada oni mogu biti utemeljeni na dovoljnoj količini prometa.

8. Budite No.1.

Sitelinkove dobivaju stranice koje se već nalaze na prvim mjestima rezultata pretraga. Jednostavno ne postoji druga pozicija kada je o prikazu sitelinkova riječ – morate biti na prvom mjestu, što je osobito teško kada je riječ o nekim općenitim pojmovima pretrage poput „seo“, „marketing“ i sl. Izazov je čak i dobro se pozicionirati u slučaju dužih upita poput „kako započeti marketing kampanju“. Najpogodniji termini upravo su oni koji se vežu uz brend, ime kompanije itd. Ukoliko su oni jedinstveni, imate velike šanse biti prvi na listi rezultata pretrage konkretnih pojmova, te automatski imate i veće šanse za sitelinkove.

Sitelinkovi će nedvojbeno poboljšati vaš promet, reputaciju i CTR, oni nisu rezultat sreće, nego iznimnih web i SEO vještina, a zaraditi ih možete uz pomoć navedenih koraka i malo strpljenja.

Povezani članci

Izbornik