Ukloni pojam: naslov za PR članak naslov za PR članak
Blog

Kako napisati dobar SEO naslov za PR članak

Pisanje naslova je najvažniji dio pisanja članka za web. Prije pisanja članka, potrebno je dobro se pripremiti o temi o kojoj će se pisati. Prikupite informacije, upoznajte proizvod ili uslugu o kojoj ćete pisati, kao i publiku kojoj ćete namijeniti članak ili joj se obratiti u članku.

Bez dobrog naslova članak je osuđen na propast.

Bitno je da se zapitate hoće li naslov navesti na čitanje članka. Izvrstan naslov treba pružiti neku korist, intrigirati, pobuditi znatiželju ili sadržavati provokativno pitanje. Naslov ostavlja prvi dojam na čitatelja, a neki članak može biti uspješan samo zahvaljujući dobrom naslovu.

Kako napisati dobar naslov koji će navesti čitatelja da klikne na članak

Koristite brojeve u naslovu, neparni brojevi prolaze bolje npr. „5 načina kako napraviti…“, „12 najboljih automobila 2014. godine“, „15 stvari koje trebate napraviti ovoga ljeta“… Koristite zanimljive pridjeve kao što su besplatno, novo, prekrasno, nevjerojatno,… Korištenje pitanja “kako, zašto, koliko i kada” u naslovu navodi čitatelja da potraži odgovor u članku. Treba koristiti ili pitanja ili brojeve, nikako ne oboje istovremeno u jednom naslovu. Npr. „Kako brzo smršaviti“.  Naslov uvijek treba rješavati problem ili potencijalni problem. Npr. „Riješite se viška kilograma u 10 dana“ ili „Kako instalirati iTunes“.

Primjerice tema članka je novi model iPhone-a. Koristeći gore navedena pravila, naslov bi glasio: „Kako izgleda iPhone 6“ ili „5 razloga zašto kupiti iPhone 6“ ili kao rješenje problema: „Kako si priuštiti novi iPhone 6“.

Uspješni naslov treba: privući pozornost, odrediti publiku, isporučiti potpunu informaciju.

Kako to postići?

Izbjegavati VELIKA slova i interpunkcije (zareze, točke, upitnike, navodnike,…). Budite jasni i razumljivi, izbjegavajte dvoznačnosti, bez aluzija i sl. Odredite publiku i pokušajte već u samom naslovu odrediti što je ono što bi ih privuklo da pročitaju vaš članak. Ako idete preširoko, nitko ga neće pročitati i u konačnici budite precizni i izbjegavajte naslove koji nemaju veze s člankom.

Već smo ranije govorili o 7 kategorija naslova koji će navesti na akciju i prodaju pa svakako obratite pažnju i na njih.

Razlika između informativnih i viralnih članaka

Kod pisanja naslova, ponekad treba uzeti u obzir želite li da članak postane viralan ili samo prenosite neku aktualnu vijest. Različita su pravila pisanja naslova kod vijesti i članaka kojih želimo da postanu viralni.


Npr.: „Nikada nećete pogoditi što su pronašli ispod kreveta“, „Na prvi pogled, ovo djeluje kao krajnje običan pas, ali nećete vjerovati šta se dogodilo na kraju”.

Ono što nikako ne smijete zaboraviti jest optimizirati vaš naslov za lakšu i bržu pretagu putem tražilica, poput Google-a, Yahoo-a ili Binga. Na taj način vaš naslov postaje uočljiviji i lakše dolazi do ciljne publike.

I za kraj vam donosimo 8 ključnih pitanja koja si trebate postaviti svaki puta kada pišete naslov

  1. Je li naslov jasan?
  2. Zašto bi čitatelj pročitao moj članak?
  3. Jesam li koristio brojeve u naslovu?
  4. Mogu li postaviti pitanje?
  5. Postoji li mogućnost poziva na akciju ili zapovijedi?
  6. Postoji li „How to“?
  7. Jesam li koristio dobre pridjeve?
  8. Jesam li koristio ključne riječi?

Iskoristite ove savjete idući put kada budete pisali naslov vašeg članka i ostvarite još više čitanja i bolji doseg ciljnog tržišta. 

Kako napisati SEO naslov za Google

Često se susrećemo s pojmovima SEO, optimiziranje, optimizirani naslovi, SEO naslovi, međutim uvijek postoje neke nedoumice oko toga. Zato ćemo vam u kratkim crtama pokušati objasniti što su to SEO naslovi i kako ih sastaviti.

Naslov – najvažniji dio vašeg članka.

Kada pišete članak namijenjen online objavljivanju, bio on PR članak ili ne, najvažniji dio vašeg članka je zapravo njegov naslov i koliko će vas taj naslov privući da otvrite članak i pročitate članak. Postoje mnogi načini kako privući pažnju članka, ali u ovom članku objasniti ćemo vam važnost SEO-a za vaš naslov članka.

Za svaki članak namijenjen objavljivanju na interentu bitno je da je njegov naslov optimiziran i za tražilice. Naslov treba sadržavati prave ključne riječi, tj. upravo one riječi koje pretražuje čitatelj odnosno interent korisnik. Važno je izbjegavati iznimno duge naslove. Razlog leži u tome što Google prikazuje prvih 50 do 65 znakova u naslovutako da ako je vaš članak duži od tog broja znakova Google ga neće prikazati u potpunosti. Zato je potrebno koncentirati se na najbitnije i najvažnije pojmove, tj. ključne riječi navesti što prije na početku naslova vašeg članka.

Dobar SEO naslov osigurat će visoku posjećenost članka u rezultatima internet pretraživača, a ovisno o zadržavanja na članku ukoliko je korisnik našao traženi sadržaj, Google će vaš članak prikazivati kao relevantniji.

“Loš naslov će učiniti vaš članak nevidljivim”  foto: Market Wired

Kako izabrati ključne riječi?

Da bi ste znali koje su dobre ključne riječi za ono o čemu ćete pisati, koristite alate Google Suggest i Google Keyword Tool. Također, provjerite rezultate pretraživanja tako što ćete u Google tražilicu ukucati pojam o kojem ćete pisati. Tako ćete saznati što ljude zanima te koju ključnu riječ koristiti u naslovu.

Primjer korištenja Google tražilice za otkrivanje ključnih riječi.

Po ovome vidimo što ljude zanima vezano za Samsung. Također, ovdje možete koristiti i „searches related to …“

Google vam nudi i potrage povezane s vašom pretragom, pa tako i te podatke možete koristiti za oblikovanje vaših naslova

Najbolji naslovi su oni koji kombiniraju SEO elemente i emocije. Na takve naslove želimo kliknuti, odnosno to su naslovi koji pozivaju na akciju.

Pišite duže naslove s frazama ključnih riječi jer Google, Bing, Yahoo i ostale tražilice koriste fraze ključnih riječi kako bi pomogli čitateljima pronaći vašu priču.

Npr. „ 21 najboljih recepata za domaći sladoled“ , ovdje je fraza „recept za domaći sladoled“

Nakon što je naslov optimiziran za fraze ključnih riječi i ima značajke dobrog naslova, članak će vrlo vjerojatno imati viši CTR u internet pretraživačima.

Cilj pisanja naslova za web je da se upravo vaša priča pojavi na prvoj stranici rezultata.

I za kraj još malo tehničkih karakteristika:

–          Izbjegavajte crticu (-) u naslovu, radije koristite dvotočje (:).

Npr. „Laserska korekcija vida: Veliki ljetni popust“

  • Iza dvotočja preporučuje se veliko početno slovo
  • Izbjegavajte tri točke (…
  • Na kraju naslova ne stavljate točku ili upitnik

7 kategorija naslova koji će navesti na akciju i prodaju

Poznati američki copywriter Robert W. Bly, s preko 3o godina iskustva u marketingu, u svojoj knjizi „The Copywriter’s Handbook“, navodi 7 kategorija naslova koje navode na akciju i prodaju. Prilagodite i vi svoj naslov ovim kategorijama kako bi vaš članak bio uspješniji.

Evo kako autor kategorizira naslove članaka:

  1. Izravni, direktni naslovi – bez dvoznačnosti, izravno govore o čemu se radi u članku.

Vrlo je važno da naslov vašeg članka prati temu samog članka. Nema smisla pisati naslove koji će privući čitatelja da ga otvori, a nakon toga odmah ga napustiti bez ikakvog čitanja jer već pri samom otvaranjau je primjetio da tema ne prati naslov.

Navedimo primjer, recimo da ste napisali članak o tome kako vaš klijent (auto servis XY) ima popust na određenu uslugu (promjenu ulja). Neka vaš naslov glasi: “Iskoristite 25% popusta na promjenu ulja u auto servisu XY”.

  1. Neizravni naslovi– suptilan pristup.

Koristi se stupanj znatiželje koji izaziva pitanje kod čitatelja, a na koje se u članku odgovara. Koristi se dvoznačnost.

Za primjer možemo navesti; “Otkriven lijek za ćelavost”.

  1. „How to“ naslovi– „How to“ naslovi su stalno i svugdje prisutni i oni su uistinu efikasni.

Svatko se prije ili kasnije nađe u situaciji kada otvori uvijek popularni Google, i upiše “Kako…”. Iz tog razloga ako je vaš članak recimo “obrazovnog” karaktera, odnosno može pružiti korisnu informaciju ili daje odgovor na rješenje problema ili upita, najbolje je da se koristite tim u njegovom naslovu.

Primjer: „Kako sam napraviti kućni ormarić“, “Kako se oglašavati online”, …

Naravno da postoje iznimke kada nije potrebno konzultirati Google.

  1. Naslovi koji sadrže pitanje– takvi naslovi moraju izazvati kod čitatelja suosjećanje ili znatiželju.

Čitatelja se pitanjem u naslovu članka potiče da otvori članak i pronađe odgovor. Često su to pitanja o kojima svi razmišljaju, ali o njima ne govore pretjerano javno.

Npr. „Želite li se obogatiti preko interneta“, “Znate li zašto je vitamin B17 koristan”.

  1. Naslov u obliku naredbe– naslov govori čitatelju što treba napraviti.

Ovdje je bitno da prva riječ u naslovu bude neki jaki glagol koji zahtijeva akciju. Npr. „Pretplatite se već danas na newsletter“.

  1. „Razlog zašto“ naslov– u tom slučaju članak se sastoji od liste proizvodnih značajki ili savjeta, koje se mogu uključiti u naslov.

Ovakvim naslovom i člankom daju se neke činjenice na temelju kojih se pokušava čitatelja uvjeriti u nešto.

Primjeri: „10 razloga zašto je Facebook bolji od Google+“ ili „8 načina kako povećati promet na stranici“ ili čak naslov ovog članka.

  1. Naslov u obliku testimonijala– vrlo efektan jer pokazuje dokaz da se nudi neka vrijednost.

Kod pisanja takvog naslova moramo saznati što netko govori o nama, proizvodu ili usluzi te koristiti njihove riječi u naslovu. U ovom slučaju možemo koristiti navodnike kako bi čitatelj znao da se radi o nečijoj izjavi, koja će se nastaviti u članku. Npr. „Nisam jutarnji tip“, priznaje poznata glumica. Ovaj tip naslova članaka usmjeren je na to da su ljudi uvijek znatiželjni i željni saznati tuđa iskustva te na temelju toga se poistovjećivati se s njima ili saznati neku pikanteriju iz tuđeg privatnog života.

Trendovi kod osmišljavanja naslova za članke neprestano se mijenjaju i tržište odnosno čitatelji vrlo brzo postaju inertni prema određenim tipovima naslova za članke. Iz tog razloga ukoliko u pravilu članke objavljujete uvijek na istim medijima trebalo bi izmjenjivati naslove kako brzo ne bi došlo do zasićenja istim naslovima i uzročno tome ne čitanja članaka.

Povezani članci

Izbornik