Blog

Objava za javnost – 7 savjeta kako je pravilno sastaviti

Objave za javnost su vrlo bitan dio bilo koje strategije odnosa s javnošću. U pravilu se koriste za najavljivanje novih proizvoda, događaja u organizaciji poduzeća i ostalih stvari koje kompanija drži da su vrijedni spomena.

Posao PR stručnjaka podrazumijeva da ponekad i dosadne proizvode prilagodi i da na raspolaganje medijima da ih pretvore u vijest. Objave za javnost nisu tu samo da bi stvorile vijest i informirale o proizvodu/usluzi – dobra objava za javnost izaziva interes novinara koji traže teme koje bi mogli pokriti i obraditi ih dalje. Oblikovanje dobre objave za javnost čini tek prvi korak u skretanju pažnje koja može voditi do televizijskih intervjua, članaka u časopisima i sličnih drugih medijskih objava koje jačaju prepoznatljivost marke i privlače nove kupce.

Uzmite u obzir da su na dnevnoj bazi novinari zatrpani velikom količinom potencijalnih priča, presudno je kako oblikovati da se vaša objava za javnost istakne od ostalih.

Donosimo vam 7 savjeta kako sastaviti dobru objavu za javnost koja će učiniti vaše poduzeće profesionalnim, zanimljivim i atraktivnim prvenstveno za novinare koji će za vas odraditi ostatak marketinškog posla.

Savjet 1 – Privucite pažnju dobrim naslovom.

Početak objave za javnost je najvažniji. Snažan naslov (i/ili naslov emaila kada šaljete objavu) prvi je faktor privlačenja pažnje novinara koji traže dobre priče. Naslov treba pozivati na akciju i biti točan.

Savjet 2 – Ravno u glavu s informacijama.

Novinari čiju pažnju pokušavate privući su zauzeti. Možete računati (ili barem se nadati) da će pročitati prvu rečenicu, a ostatak će letimično pregledati. Zato poruku objave stavite odmah na početku da se može iščitati iz prvih par rečenica.

Savjet 3 – Iznesite jake statistike.

Lako je kreativno urediti objavu, ali to ostavite novinarima. Vi se pobrinite da je vaša objava konkretna s jakim statističkim podacima koji podupiru važnost objave. Izražavajući vašu objavu kroz statisiku jačate njenu vjerodostojnost.

Savjet 4 – Provjerite gramatiku.

Provjerite objavu sami, dajte drugima da je pročitaju prije nego je pošaljete – čak i najmanja greška može uzrokovati da vas mediji ne shvate ozbiljno.

Savjet 5 – Po mogućnosti uključite citate.

Korištenje dobrih citata nekoga tko radi u poduzeću ili je blizak proizvodu/usluzi može dati osobniji prizvuk objave za javnost i biti percipiran kao osobna preporuka ili savjet.

Savjet 6 – Navedite informacije za kontakt.

Vrlo često u objavama za javnost predvidi se jedna vrlo važna stvar, a to je navođenje kontakt informacija. Neovisno o tome da li ste vi ili netko drugi osoba za kontakt u poduzeću, nemojte zaboraviti navesti email adresu i broj telefona (preporučljivo na vrhu stranice).

Savjet 7 – Jedna stranica teksta optimalno – dvije maksimalno.

Kao i kod dobrog pisanja, kraće je bolje. Ograničite se na pisanje jedne stranice (dvije ako baš morate), ali ne izvan toga prelaziti. To će vas prisiliti na isticanje najbitnijh stvari koje zanimaju novinare. Obavezno ponudite poveznicu na internet stranicu poduzeća gdje detaljnije objašnjavate temu iz objave za javnost. Tamo čitatelji mogu saznati više o vama i o tome što ste do sada postigli, što može biti presudno za objavu od strane medija. Ne dozvolite da vas novinari moraju tražiti – odmah vi njima dajte informacije.

Povezani članci

Izbornik